بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان

بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان

استخوان به نوعی یکی از مستحکم‌ترین بافت‌های داخل بدن انسان است که ممکن است تحت تاثیر عوامل مختلفی دچار شکستگی شود. ضربه‌های اتفاقی همانند تصادف، هنگام ورزش، زمین خوردن و سایر موارد دیگر می‌توانند شکستگی استخوان را به وجود بیاورند. یکی دیگر از علت‌های شکستگی پوکی استخوان است. در این حالت بافت استخوان بدن شما به علت عدم وجود مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز بسیار ضعیف و شکننده می‌شود و ممکن است به راحتی و با ضربه و نیروهای بسیار خفیف نیز بشکنند.

در صورتی که استخوان‌های بدن دچار چنین شکستگی‌هایی شوند، یکی از اصلی‌ترین راه و روش درمان آن، استفاده از دارو برای جوش خوردن سریع استخوان است. باید سعی کنید از بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان در این فرآیند استفاده کنید تا روند بهبود با اطمینان خاطر طی شود.

همچنین در مقاله نشانه های جوش خوردن استخوان گفتیم استفاده از مکمل‌هایی مانند ویتامینC، ویتامینD، کلسیم و غیره به بهبود فرایند جوش خوردن استخوان‌ها و افزایش تراکم آن‌ها کمک می‌کند.

بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان چیست؟

دارویی که مکمل غذایی است بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان تلقی می‌شود. مکمل‌های زیادی وجود دارد، اما اینکه آیا واقعاً اثر مثبتی دارند یا خیر و آیا می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، بستگی به صلاح‌دید پزشک دارد. با این حال خوب است چند نمونه از داروهایی که موثرتر عمل کرده‌اند و معمولاً پزشکان آن‌ها را تجویز می‌کنند، بشناسید.

قرص کالمرز (calmerz): کالمرز حاوی ترکیبات مفید و موثری چون کلسیم کربنات، منیزیم هیدروکساید، زینک سولفات و ویتامین D3 است. افزایش استحکام استخوان‌ها وظیفه اصلی این دارو تلقی می‌شود.

قرص کلسی مد (Calcimed): یکی دیگر از داروهای دسته مکمل برای جوش خوردن استخوان کلسی مد است که شامل کلسیم سیترات، منیزیم، زینک و ویتامین D3 می‌شود.

قرص کلسیوم دی (Calcium D): این قرص منبع سرشار از ویتامین d و کلسیم است. این قرص 60 عددی برای پیشگیری از پوکی استخوان به شدت پیشنهاد می‌شود. به علت وجود ویتامین دی به جذب کلسیم هم به‌خوبی کمک می‌کند.

قرص سینوپار (amp cinnopqr): بیماران استئوپروسیس به علت مصرف بالای گلوکوکورتیکوئید، در خطر پوکی و شکستگی استخوان قرار دارند. به همین علت مصرف داروی سینوپار به شدت پیشنهاد می‌شود.

قرص کلسی پاور: این قرص حاوی ویتامین D3 و کلسیم است. کلسیم موجود در این قرص به شکل کربنات (کلسیم کربنات) ذخیره شده است که نقش موثری در حفظ سلامت استخوان‌ها و ترمیم شکستگی استخوان ایفا می‌کند.

قرص استئوکینون: این قرص نیز همانند قرص کلسی پاور حاوی کلسیم و ویتامین D3 است. با این تفاوت ویتامین K2-7 نیز در این دارو وجود دارد. این قرص کلسیم روزانه بدن را به‌خوبی تامین و به افزایش سرعت و روند بهبودی جوش خوردن استخوان کمک شایانی می‌کند.

قرص کلسی هرب: این قرص حاوی ترکیباتی از جمله مومیایی و صمغ عربی است که خواص بسیار زیادی دارند. یکی از اصلی‌ترین موارد مصرف این دارو در درمان شکستگی استخوان و کاهش درد ناشی از ضربه یا کوفتگی است.

قرص سیترابن: قرص سیترابن یک منبع تامین کننده قوی کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان مهم‌ترین خاصیتی است که این دارو بر بدن انسان دارد. این قرص حاوی ویتامین D3 و منیزیم دریایی است که به جذب بهتر کلسیم کمک می‌کند.

بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان یک داروی واحد نیست، در واقع دارویی است که بتواند ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن که برای سلامت استخوان‌ها موثر هستند را تامین کند.

چه مدت طول می‌کشد استخوان جوش بخورد؟

جوش خوردن و ترمیم استخوان یک فرآیندی است که در همان ساعات اولیه شکستگی آغاز می‌شود، اما اینکه تا چند مدت به طول می‌انجامد بستگی به نوع درمان و رعایت بیمار و همچنین روند بهبودی دارد. درمان کامل این شکستگی‌های استخوان نیاز به زمان زیادی دارد. این یک فرآیند پیچیده است که شامل چند مرحله می‌شود ولی توضیح مراحل از حوصله این مقاله خارج است. در این مقاله هدف ما این است راه و روش و بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان را معرفی کنیم.

برای جوش خوردن استخوان چی بخوریم؟

فرآیند جوش خوردن استخوان نیازمند تامین مواد مغذی متنوعی است که به تسریع و بهبود این فرآیند کمک می‌کنند. بهترین غذا برای جوش خوردن استخوان غذایی است که شامل ماده‌های غذایی مقوی باشد. به‌طور کلی گوشت ماهی، مرغ، گوشت قرمز، حبوبات و انواع مغزها بیشتر از سایر غذاها پیشنهاد می‌شوند. اما اگر نیاز به اطلاعات دقیق‌تر باشد در ادامه بهترین غذا برای جوش خوردن استخوان را به‌صورت کاملاً جزئی‌تر بررسی می‌کنیم.

  • کلسیم = لبنیات، بادام، بروکلی، کلم، ماهی‌های استخوانی، کنجد
  • ویتامین D = ماهی‌های سالمون، ماکرل، زرده تخم مرغ، جگر گاو، قارچ، شیر و محصولات لبنی غنی شده
  • پروتئین = شیر کم چرب، ماهی، سویا، تخم مرغ، لوبیا، مرغ، گوشت قرمز
  • لیزین = عذاهای پروتئینی 
  • ویتامین C  = مرکبات، کیوی، توت‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، بروکلی
  • زینک = گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، حبوببات، آجیل، غلات کامل
  • منیزیم = سبزیجات برگ سبز، مغزها (بادام، گردو)، حبوبات، غلات کامل
  • بورون = آووکادو، گردو، سیب، هلو، انگور، سبزیجات برگ سبز
  • ویتامین K = سبزیجات برگ سبز (کلم، کاهو، اسفناج)، بروکلی، جوانه گندم، روغن‌های گیاهی.
  • سیلیکا = پوست گوجه، خیار، فلفل سبز و قرمز.
  • منگنز = آناناس، آجیل‌ها، غلات کامل، سبزیجات برگ سبز.

نقش مواد غذایی در جوش خوردن استخوان:

کلسیمکلسیم برای ساخت و تقویت استخوان‌ها بسیار یک ماده غذایی ضروری است.
ویتامین Dویتامین D به جذب کلسیم در دستگاه گوارش و حفظ تعادل کلسیم و فسفر در خون کمک بسیاری می‌کند.
پروتئینپروتئین در کلاژن سازی (یکی از ساختارهای مهم استخوان) برای ترمیم و ساخت بافت‌های بدن بسیار موثر است.
لیزین لیزین نیز همانند ویتامین دی جذب کلسیم به استخوان را تسهیل می‌کند.
ویتامین Cویتامین C در ترمیم بافت‌های استخوانی برای تولید کلاژن یک ماده ضروری است.
زینکروی یا همان زینک بافت‌ها و پروتئین‌های استخوانی را میسازد و ترمیم می‌کند.
منیزیممنیزیم در سلامت استخوان‌ها و تنظیم متابولیسم کلسیم بسیار ضروری است.
بوروناین ماده منجر به کاهش دفع کلسیم و منیزیم از ادرار می‌شود.
ویتامین Kدر ساخت و مستحکم شدن استخوان‌ها نقش بسیاری دارد.
سیلیکاسیلیکا به افزایش استخوان‌سازی و تقویت ساختار استخوان‌ها کمک می‌کند.
منگنزمنگنز در متابولیسم کلاژن و تشکیل استخوان نقش دارد.

در کنار این ماده‌های غذایی و ویتامین‌ها می‌توانید برای ترمیم و تشکیل بافت‌های جدید استخوانی یک سری مکمل‌های مفید و به‌خصوصی نیز استفاده کنید. مکمل‌های کلسیم کربنات، کلسیم سیترات، مکمکل‌های ویتامین D3، منیزیم سیترات و منیزیم گلیسینات می‌توانند در تامین میزان کلسیم، ویتامین D و منیزیم روزانه بدن به هدف جوش خوردن استخوان‌ها نقش مفیدی ایفا کنند.

نکته مهم: البته باید در نظر داشته باشید استفاده از مکمل‌ها حتماً با تجویز و نسخه پزشک انجام شود.

در کنار اینکه می‌توانید این مواد غذایی را هرکدام به صورت جداگانه میل کنید تا از خواص آنها بهره‌مند شوید، می‌توانید معجون جوش خوردن استخوان را نیز خودتان تهیه و میل کنید. ترکیبات معجون شامل:

  • شیر – منبع غنی کلسیم
  • بادام – حاوی کلسیم و منیزیم
  • عسل – دارای خواص ضد التهابی
  • کنجد – سرشار از کلسیم
  • موز – منبع پتاسیم و منیزیم
  • زنجبیل – کمک به کاهش التهاب

این مواد را با هم مخلوط کرده و معجون جوش خوردن استخوان را به‌صورت روزانه مصرف کنید. مخصوصاً شیر، بادام و عسل برای جوش خوردن استخوان از اهمیت بالایی برخوردارند.

داروی گیاهی برای جوش خوردن استخوان

آیا برای جوش خوردن استخوان داروی گیاهی وجود دارد؟

بهترین داروی گیاهی برای جوش خوردن استخوان چیست؟

داروی گیاهی برای جوش خوردن استخوان چی بخوریم؟

پاسخ سوال اول بله است و پاسخ سوال‌های بعدی را در ادامه خواهیم داد. در کنار مصرف سایر داروها و غذاهایی که در بخش‌های بالاتر مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، یک سری داروهای گیاهی نیز وجود دارند که معجزه جوش خوردن استخوان را برایتان به ارمغان می‌آورند. اگر بخواهیم بهترین غذا برای جوش خوردن استخوان که گیاهی باشد را نام ببریم، به موارد زیر اشاره می‌کنیم.

  • زردچوبه
  • زنجبیل
  • مومیایی
  • گیاه دم اسب
  • آلوئه‌ورا
  • آویشن

این گیاهانی که نام بردیم، هر کدام دارای خواص متعددی مانند ضد التهابی، تسریع کننده بازسازی بافت، ضدعفونی، و موارد دیگر هستند که به بهبود و تقویت جوش خوردن استخوان کمک می‌کنند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود این گیاهان به عنوان مکمل‌های طبیعی در ترمیم و بهبود استخوان‌ها و بافت‌های بدن مورد استفاده قرار گیرند.

نشانه های جوش خوردن استخوان

در صورتی که پس از گذشت یک بازه زمانی بلند مدت و مصرف بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان قصد دارید متوجه شوید آیا استخوان‌ها جوش خوردن یا خیر، یک سری نشانه‌ها وجود دارد.

  1. کاهش درد: هر زمان که حس کردید نسبت به قبل درد کمتری را تحمل می‌کنید، امیدوار باشید! زیرا جوش خوردن استخوان در حال انجام است.
  2. افزایش دامنه حرکتی: پس از گذر زمان و روند بهبودی به علت کاهش میزان تورم در ناحیه آسیب دیده دامنه حرکتی شما افزایش پیدا می‌کند که این موضوع یک نشانه مثبت است.  
  3. کاهش کبودی: با اینکه همیشه شکستگی استخوان منجر به کبودی نمی‌شود، اما با این حال در صورتی که ابتدای شکستگی کبودی داشتید و در طول زمان این کبودی کم‌رنگ‌تر شد، به روند بهبودی امیدوار باشید.

این 3 نشانه های جوش خوردن استخوان که توضیح دادیم را در نظر داشته باشید و هر زمان این موارد را مشاهده کردید به پزشک خود اطلاع دهید تا روند مثبت بهبودی شما را تایید کند.

جمع بندی

در این مقاله، به بررسی بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان، چه داروهای گیاهی، چه داروهای شیمیایی و همچنین معجون‌های مفید پرداختیم. به‌طور کلی ممکن است استخوان‌های بدن ما دچار شکستگی و پوکی استخوان شوند. پس از شکستگی استخوان‌ها وارد مرحله جوش خوردن می‌شوند. بنابراین مهم است که در این زمان چه تغذیه‌ای داشته باشیم و چه داروهایی مصرف کنیم تا فرآیند جوش خوردن استخوان سریع‌تر و بهتر انجام شود.

امتیاز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + نوزده =

در صورتیکه قادر نیستید پاسخ سوال خود را در این صفحه پیدا نمایید، به کمک کد پیگیری که در زمان ثبت سوال جدید که در اختیار شما قرار داده شد، پاسخ سوال خود را پیگیری نمایید.