بهترین قرص برای درد سیاتیک [ پا و کمر ]

بهترین قرص برای درد سیاتیک

درد سیاتیک در واقع ناشی از درد وارده به عصب سیاتیک است. عصب سیاتیک از ناحیه کمر تا پایین پای راست  و چپ ادامه دارد و از این حیث یکی از طویل‌ترین عصب‌های بدن تلقی می‌شود. درد سیاتیک نیز در بخش‌های مختلفی از بدن از جمله پایین کمر، باسن، ران‌ها و پایین پاها نمود پیدا می‌کند.

یکی از سوالات افراد این است که علائم نشان‌دهنده درد سیاتیک به چه صورت است؟ درواقع علائم شامل درد تیرکشنده، ضعف، بی‌حسی یا سوزش در ناحیه تحت تاثیر است. برای اینکه از دردهای سخت و دشوار سیاتیک رها شوید و به دنبال درمان سیاتیک برای همیشه هستید یکی از گام‌های مفیدی که می‌توانید بردارید این است که مقاله حاضر را مطالعه کنید. در ادامه به معرفی راهکارها و درمان‌های درد سیاتیک خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید : قرص مسکن قوی برای استخوان درد

بهترین قرص برای درد سیاتیک

شاید برایتان سوال باشه که بهترین قرص برای درد سیاتیک چیست؟ آیا قرصی وجود دارد که قادر به درمان درد سیاتیک برای همیشه باشد؟ در پاسخ به این موارد ابتدا باید بگوییم که مشورت با پزشک مربوطه درست‌ترین راهکار برای آگاهی از شیوه درمان و تهیه داروهای لازم درد سیاتیک است.

با این حال ما در این بخش به‌منظور افزایش آگاهی شما عزیزان به معرفی چند مورد از بهترین قرص برای درد سیاتیک خواهیم پرداخت. داروهای شل کننده عضلانی یا غیر استروئیدی از آنجایی که منجر به کاهش تورم و التهاب می‌شوند، پیشنهاد پزشکان هستند.

بهترین قرص برای درد سیاتیک پا

درمان سیاتیک پای راست و چپ با مصرف چند قرص کاربردی انجام می‌شود. بهترین قرص برای درد سیاتیک پا در واقع یک قرص واحد نیست و به وضعیت بدن بیمار، نوع علائم درد و موارد دیگری وابسته است. چند مورد از قرص‌های مربوط را معرفی می‌کنیم که همه آنها حاوی ترکیباتی هستند که در درمان درد سیاتیک موثر هستند. (ایبو پروفن، ناپروکسن، گاباپنتین، سلکوکسیب)

• ایبوپروفن
  • گاباپنتین

این چند قرص نام برده شده مسکن قوی برای درد سیاتیک محسوب می‌شوند، توجه به میزان مصرف و نحوه مصرف این قرص‌ها که توسط پزشک تعیین می‌شود بسیار حیاتی است. (زیرا ممکن است مصرف نادرست هر قرصی عوارض جانبی بدی در پی داشته باشد.)

بهترین قرص برای درد سیاتیک کمر

بهترین قرص برای درد سیاتیک کمر نیز همانند قرص‌های مناسب درد سیاتیک پا است اما در این بخش قرص‌های دیگری را نیز به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

• متوکاربامول
  • پرگابالین
  • باکلوفن
  • تیزانیدین

درمان سیاتیک برای همیشه یک فرآیند زمان‌بر است و بیمار باید دائم و سر وقت داروهای خود را مصرف کند، گفتگو با پزشک معالج جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرآیند عملی درست و پسندیده است. زیرا نباید خودسرانه قرصی را استفاده کنید. این موضوع را جدی بگیرید!

بهترین آمپول برای درد سیاتیک

همچنین علاوه‌بر مصرف قرص‌های مختلف برای کاهش درد سیاتیک امکان استفاده از آمپول‌های مختلفی را نیز دارید. اگر مایل به تزریق آمپول برای کاهش درد سیاتیک هستید آمپول‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

• کترولاک
  • پیروکسیکام
  • یا امپول های کورتونی
  • بتازمتازون ال آ
  • دگزامتازون
  • متیل پردنیزولون

هرکدام از این آمپول باید با توجه به تجویز پزشک معالج تزریق شوند، زیرا اگر آمپول درست طبق تشخیص پزشک استفاده نشود ممکن است عوارض بدی را برای شما در پی داشته باشد.

توجه داشته باشید چه استفاده از بهترین قرص برای درد سیاتیک، چه آمپول برای درد سیاتیک و سایر موارد دارویی صرفاً به تنهایی قادر به درمان درد سیاتیک برای همیشه نخواهند بود. خب پس چه باید کرد؟ باید در نظر بگیرید که تغذیه مناسب، ورزش و درمان‌های گیاهی نیز بسیار موثر هستند و حتماً به آنها توجه کنید.

حتما مطالعه کنید : بهترین قرص غضروف ساز برای دیسک گردن و کمر

برای درد سیاتیک چه بخوریم (مواد غذایی تسکین درد سیاتیک)

التهاب و تحریک عصب سیاتیک را می‌توان با مصرف برخی از غذاهای خاص کاهش داد. هریک از این غذاها حاوی ترکیباتی هستند که ضدالتهاب هستند و در نهایت همین ترکیبات دلیل اصلی کاهش درد سیاتیک هستند. در جدول زیر غذاهای مناسب به همراه ترکیب اصلی هرکدام که ضدالتهاب هستند را معرفی کردیم.

آناناسبروملین
جعفریفلاونوئید
کرفسفلاونوئید
پیازکورستین
کلم بروکلیسولفورافان
انگورآنتوسیانین‌ها
چای سبز و سفیدپلی فنول‌ها
سویاجنستئین
اسفناج و کلم پیچمنیزیم
بلوبری یا ذخال اختهمواد فیتوشیمیایی

زردچوبه برای درد سیاتیک

زردچوبه یک ماده غذایی بسیار موثر در کاهش درد سیاتیک است. چرا؟ زردچوبه به علت در اختیار داشتن کورکومین خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. این موضوع زردچوبه را در کاهش درد سیاتیک بسیار توانمند ساخته است. به 3 روش می‌توانید از خواص دارویی زردچوبه بهره‌مند شوید.

اولین و مرسوم‌ترین روش مصرف خوراکی آن است. زردچوبه را به عنوان ادویه در غذاهایتان اضافه کنید و همچنین می‌توانید با ترکیب زردچوبه و آب یا شیر گرم (ترجیحاً شیر نارگیل یا بادام)، چای زردچوبه تهیه و نوش جان کنید.

علاوه‌بر روش‌های قبلی، مخلوط زردچوبه با روغن نارگیل یا زیتون و مالیدن آن به ناحیه درد سیاتیک و ماساژ دادن نیز قادر به اثرگذاری خواهد بود.

دانه شنبلیله برای درد سیاتیک

از دانه‌های شنبلیله میتوان به صورت پودر در غذاها استفاده کرد یا از مکمل‌های غذایی آن بهره‌مند شد. تهیه چای شنبلیله نیز یکی از اقدامات اثربخش برای کاهش درد سیاتیک در خانه است. ابتدا دانه‌ها را در آب جوش قرار دهید و بگذارید 10 الی 15 دقیقه دم بکشد. ترکیب دانه شنبلیله آسیاب شده با آب و روغن نارگیل یکی از ترکیبات مفید برای ماساژ دادن ناحیه دردناک سیاتیک تلقی می‌شود.

روغن نعناع برای درد سیاتیک

این روغن به‌خوبی قدرت تکسین دهندگی درد و ضد التهابی دارد. تنها کافی است چند قطره روغن نعناع را با یک روغن حامل (مانند روغن نارگیل یا زیتون) مخلوط کنید و به آرامی ناحیه درد سیاتیک (کمر، پا و سایر نقاط) ماساژ دهید. یکی از موارد استفاده روغن نعناع این است که در حمام به آب گرم چند قطره روغن نعناع را اضافه کنید و برای مدت 20 الی 30 دقیقه در آن ترکیب استراحت کنید.

نکته بسیار مهم:

قبل از استفاده از هر نوع درمان گیاهی یا مکمل، مشورت با پزشک را فراموش نکنید. حساسیت این موضوع به علت امکان تداخلات دارویی یا واکنش‌های آلرژیک، حساسیت‌های پوستی و غیره است.

سایر اقدامات برای درمان درد سیاتیک

در کنار مصرف داروهای مختلف اعم از آمپول‌ها، قرص‌ها و حتی داروهای گیاهی، راهکارهای دیگری نیز برای درمان سیاتیک در خانه وجود دارد. نحوه صحیح خوابیدن مهم‌ترین گامی است که می‌توانید در خانه برای درمان درد سیاتیک خود بردارید. خوابیدن به پهلو با یک بالش بین زانوها برای حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات کمک‌کننده است.

حتی اگر به پشت می‌خوابید، یک بالش زیر زانوهای خودتان قرار دهید. با انجام این کار فشار کمتری به کمر وارد می‌کنید. همچنین استفاده از تشک مناسب نیز می‌تواند یکی از اقدامات هوشمندانه برای درمان سیاتیک در خانه در نظر گرفته شود.

یکی دیگر از اقدامات موثر از جهت درمان سیاتیک پیاده‌روی است. پیاده‌روی منظیم و اصولی به خوبی می‌تواند این نقش موثر را ایفا کند. شما زمانی که حرکت می‌کنید جریان خون در نواحی مختلف بدن افزایش پیاده می‌کند و همین موضوع در کاهش میزان التهابات نقش دارد.

در شروع این فرآیند بهتر است شدت و مدت زمان پیاده‌روی به مراتب آرام و کوتاه باشد. انتخاب کفش برای پیاده‌روی نیز باید هوشمندانه و اصولی باشد. با هر کفشی پیاده‌روی نکنید. همچنین بدن باید در وضعیت مناسب (شانه‌ها به سمت عقب و سرها بالا) قرار داشته باشد.

جمع‌بندی

مقاله حاضر به هدف معرفی بهترین قرص برای درد سیاتیک نگارش شده است. با درنظر گرفتن جایگاه ویژه و اولویت نظر پزشکان مربوطه، سعی کردیم چند مسکن قوی برای درد سیاتیک را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. شاید این موارد جهت آگاهی نسبی شما باشند و حتماً مشورت با پزشک را در برنامه خود قرار دهید.

زیرا ممکن است بیماران عزیز به دلیل عدم آگاهی در مورد عوارض جانبی که قرص‌ها خواهند داشت، دچار آسیب‌های بدی شوند. همچنین در ادامه با اینکه از قرص و آمپول برای درد سیاتیک نام بردیم، به معرفی غذاها و اقدامات مناسب مانند پیاده‌روی برای درد سیاتیک و روش صحیح خوابیدن برای درد سیاتیک پرداختیم.

امیدواریم اطلاعات گردآوری شده در این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. ممنون از همراهی شما عزیزان

دو × 3 =