بهترین ویتامین برای درد مفاصل

بهترین ویتامین برای درد مفاصل

مفصل‌ها در واقع محل اتصال استخوان‌ها به یکدیگر هستند. مفصل‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل حرکتی انسان تلقی می‌شوند و در صورتی که دچار آسیب شوند، حرکت انسان مختل خواهد شد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که درد مفصلی در سنین پیری به سراغ آنان می‌آید که در واقع باید بگوییم این طرز فکر کاملاً اشتباه است.

بسیاری از جوانان و بزرگسالان نیز می‌توانند درگیر این درد شوند. بطورکلی بدن انسان از 3 نوع مفصل (متحرک، نیمه متحرک، غیر متحرک) تشکیل شده است. بخش مفصل متحرک شامل دست، پا و زانو می‌شود که در این بخش‌ها احتمال بوجود آمدن درد مفصلی بسیار بیشتر است. در این میان مفصل زانو و مچ دست طبق تحقیقات بنده در معرض خطر بیشتری قرار دارند.

اگر برایتان سوال است چگونه مفاصل به درد می‌آیند؟ در پاسخ باید چند عامل مهم را نام ببریم: آرتروز، ساییدگی مفاصل، کمبود برخی از ویتامین‌ها در بدن، روماتیسم مفصلی، آرتریت، شکستگی، جابجایی مفاصل، نقرس و غیره.

لطفاً توجه بسیاری به این دردها داشته باشید (حتی اگر درد کمی داشتید) و حتماً به پزشک مراجعه کنید تا با دریافت برخی از مهم‌ترین ویتامین‌ها و بهترین دارو برای درد مفاصل به امید خدا این درد را کاهش دهید. در مقاله حاضر نیز ما سعی کردیم تا حد امکان بهترین ویتامین برای درد مفاصل و قرص ویتامین برای استخوان درد را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین ویتامین برای درد مفاصل

آیا کمبود ویتامین موجب درد مفصلی می‌شود؟ کمبود کدام ویتامین باعث درد مفاصل می شود؟ و… این سوالات ذهنی شما عزیزان است و در پاسخ به آنها باید بگوییم که بله، موارد ذیل لیستی کامل از ویتامین‌های مورد نیاز بدن برای کاهش درد مفاصل است.
ویتامین

  • ویتامین D
  • ویتامین C
  • ویتامین A
  • ویتامین E
  • ویتامین K
  • ویتامین D: کمبود ویتامین D برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل بسیار مضر است. شما باید دائم سعی کنید تا سطح ویتامین دی در بدن خود را بالا نگه دارید تا بتواند کلسیم موردنیاز را جذب کند. کلسیم در سلامت مفاصل و غضروف‌ها بسیار نقش موثری بر دوش می‌کشد.
  • ویتامین C: تولید کلاژن یکی از شناخته شده‌ترین خواص ویتامین ث است. فقدان این ویتامین منجر به ضعیف شدن بافت‌های هم‌بند و در پی آن التهاب و درد مفاصل خواهد شد. سبزیجات و میوه‌جات منبع غنی از ویتامین C است. این ویتامین سلامت استخوان‌ها و مفاصل را تضمین می‌کند و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد.
  • ویتامین A: کاهش التهابات مفاصل و دردهای ناشی از آرتروز با استفاده از مصرف مداوم و کنترل شده ویتامین A انجام می‌پذیرد. در صورتیکه مصرف مکمل‌های مختلف حاوی ویتامین آ بیش از حد مجاز شود، می‌تواند آثار مخربی داشته باشد. هویج، کدو و کلم پیج منابع سرشار از این ویتامین هستند.
  • ویتامین E: التهابات ناشی از آرتریت و آرتروز را با استفاده از تامین ویتامین E در بدن کاهش دهید. در پی این اتفاق دردهای مفصلی خود به خود کاهش پیدا می‌کنند. سبزیجات (اسفناج، جعفری)، روغن‌های گیاهی مانند ذرت، زیتون و سویا، بادام زمینی، کشمش، گردو، فندق و غیره حاوی ویتامین E هستند.
  • ویتامین K: این ویتامین تقویت مفاصل و استخوان‌ها را به خوبی انجام می‌دهد. سبزیجاتی چون اسفناج، کلم بروکلی و کاهو و همچنین روغن سویا حاوی ویتامین K هستند. تحقیقات پزشکی حاکی از این است که فقدان ویتامین کا منجر به درد مفصل زانو می‌شود.

بنابراین تامین این ویتامین‌ها در بدن برای افرادی که به درد مفاصل دچار هستند از برجسته‌ترین اقدامات تلقی می‌شود. لطفاً سعی کنید برای تهیه بهترین دارو برای درد مفاصل با پزشک مربوطه نیز هماهنگ باشید.

مولتی ویتامین برای درد مفاصل و بدن درد

اگر بخواهید بطور کلی چند مولتی ویتامین برای کاهش درد مفاصل و بدن تهیه و مصرف کنید در ادامه چند پیشنهاد بر اساس میزان محبوبیت و کارآمدی به شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

  • مکمل مگنیفورت
  • مولتی ویتامین دیلی فرش
  • کپسول فارماژلیتان
  • قرص ب کمپلکس
  • ویتامین D3
  • کپسول فرودین

این موارد صرفاً پیشنهاد و معرفی چند نمونه تاثیرگذار هستند، لطفاً مشورت و درمیان گذاشتن با پزشک مربوطه در تمام زمینه‌ها چه تهیه دارو و چه تشخیص بیماری را در اولویت خود قرار دهید.

حتما مطالعه کنید : دیسک کمر چیست

بهترین دارو برای درد مفاصل

برای اینکه بهترین دارو برای درد مفاصل را به‌خوبی بشناسید و اطلاعات دقیق از آن را در اختیار داشته باشید، جدولی تهیه کردیم که در بخش‌های مختلف به نوع اثر دارو و ترکیبات آن پرداخته شده است.

نام دارونوع اثرترکیبات
گلوکوزامینکمک به حفظ سلامت مفاصل و کاهش التهابحاوی گلوکوزآمین سولفات، کندرویتین سولفات، ام اس ام، عصاره زردچوبه، عصاره فلفل سیاه
فست رانبهبود و افزایش تحرک و انعطاف‌پذیری مفاصل، کاهش درد مفصلی، کمک به بهبود بیماری آرتروزحاوی عصاره آووکادو و سویا
آوودینکاهش خشکی مفصل، کاهش التهاب و ضد درد مفاصل، تقویت مفاصل و غضروف‌هامنبع سرشار ویتامین D گیاهی، عصاره آووکادو و سویا و زنجبیل
جوینتیسبازسازی غضروف، موثر در کاهش خشکی و درد مفاصل، کمک به سلامت استخوان‌ها و درمان آرتروزحاوی ویتامین C، D، E، سلینیوم و منگنز، زینک
پیاسیدینتسهیل عملکرد فیزیکی مفاصل، ضد التهاب و درد و کاهش خشکی مفاصلمنبع غنی از ترکیبات گیاهی، عصاره آووکادو و سویا

این چند موردی که در جدول معرفی کردیم در واقع قرص ویتامین برای استخوان درد نیز هستند. عملکرد این قرص‌ها در کاهش درد و التهاب استخوان و مفاصل یکسان است. مصرف قرص ویتامین برای استخوان درد میزان ویتامین منظور را تامین می‌کند و سطح آن را در بدن بالا می‌برد. ممکن است این ویتامین‌ها در مواقعی خاص مورد تایید نباشند، بنابراین نظر پزشک را حتماً جویا باشید.

بسیاری از افراد از درد در انگشتان دست خود رنج می‌برند. رابطه مستقیمی میان درد انگشتان دست و کمبود ویتامین وجود دارد. برای رفع این درد باید پیگیر مصرف ویتامین های E ، B1 ، B6 و B12 شوید. با پزشک خود مشورت کنید تا میزان دوز مصرفی دارو را در طی روز را برایتان مشخص کند.

روش های طبیعی تقویت مفاصل و غضروف ها

یکی از اقدامات مناسب برای تقویت مفاصل و غضروف بدن ورزش است. شما هرچه مفاصل خود را بیشتر به حرکت در آورید، کمتر دچار خشکی مفصل خواهید شد. همانطور که می‌دانید یکی از عوامل درد مفاصل و غضروف‌ها افزایش وزن است. شما با ورزش دائم و منظم قادر به کاهش وزن خود نیز خواهید بود و از این طریق می‌توانید احتمال دچار شدن به درد مفصل را کمتر کنید. ورزش سنگین نیز پیشنهاد نمی‌شود.

زیرا یکی دیگر از عوامل بوجود آمدن درد مفاصل، انجام حرکات ورزشی سنگین است. سعی کنید حرکات ورزشی را اصولی و آرام انجام دهید و واقعاً در حد اینکه مفاصل به تحرک در بیایند کفایت کار شما را می‌کند. برخی از ورزش‌های پیشنهادی برای کاهش و جلوگیری از خشکی و درد مفاصل را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

  • شنا کردن و ورزش در آب
  • پیاده‌روی (تند و سریع)
  • دوچرخه سواری
  • انجام حرکات یوگا
  • ورزش‌های کششی

این حرکات و ورزش‌ها را جهت تقویت مفاصل و غضروف های بدن خود انجام دهید. البته در کنار ورزش می‌توانید بر روی تغذیه خود نیز تمرکز کنید. تغذیه مناسب یکی از عوامل موثر و شایان در تقویت مفاصل و غضروف درنظر گرفته می‌شود، اما سوال اصلی اینجاست که برای تقویت مفاصل  چه بخوریم؟

برای تقویت مفاصل چه بخوریم؟

برای اینکه با استفاده از تغذیه مناسب بتوانید مفاصل خود را تقویت کنید بهتر است به سراغ مواد غذایی بروید که سرشار از ویتامین، کلسیم و امگا 3 هستند.

میوه و سبزیجات: یکی از غذاهای مورد توجه پزشکان و متخصصان بدون شک میوه و سبزیجات است. تحقیقات زیادی در این زمینه در مورد میزان اثربخشی میوه و سبزیجات برای کاهش درد مفاصل حکایت می‌شوند.

سبزیجات برگدار مانند اسفناج، کلم، برگ چغندر و غیره دارای خواص سرشار آنتی اکسیدان و ضدالتهاب هستند. سیب، موز، آناناس و انبه نیز در دسته‌بندی میوه‌های موثر در کاهش درد و تقویت مفاصل قرار می‌گیرند.

ماهی: ماهی به عنوان یک ماده غذایی سرشار از امگا 3 پیشنهاد می‌شود. فقدان کلاژن غضروف‌ها و مولکول‌های جذب‌کننده ضربه در بروز بیماری آرتروز نقش دارند که در واقع مصرف امگا 3 این فقدان را جبران می‌کند.  امگا 3 می‌تواند به خوبی جایگزین داروهای غیر استروئیدی برای کاهش التهاب به منظور بهبود بیماری آرتریت روماتوئید شود.

در واقع استفاده از داروهای غیر استروئیدی برای درمان آرتریت روماتوئید یا رماتیسم مفصلی شایع است. شما با مصرف ماهی، که سرشار از امگا 3 است دیگر نیازی به مصرف قرص‌های غیر استروئیدی ندارید.

لبنیات کم‌چرب: کلسیم و منیزیم جزو موثرترین ماده‌ها برای درمان دردهای استخوان و مفاصل هستند که به وفور در لبنیات یافت می‌شوند. بنابراین مصرف ماست، شیر و پنیر را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.  

زردچوبه: یکی از مناسب‌ترین ادویه‌ها از جهت کاهش میزان التهاب و درد زردچوبه است. زردچوبه دارای خواصی شگفت‌انگیز آنتی اکسیدان و ضد التهاب است. در بسیاری از مواقع قادر به کاهش و حتی رفع ورم زانو در اثر آسیب‌دیدگی عمل کند. بنابراین سعی کنید در غذاهایتان از این ادویه بطور منظم استفاده کنید.

معجون تقویت مفاصل: معجون‌ها بطور کلی ترکیباتی از مواد غذایی مختلفی هستند که درکنار هم فواید زیادی را در پی دارند. معجون تقویت مفاصل نیز حاوی تمام ویتامین‌ها و ماده‌های مغزی برای تقویت و سلامت مفصل‌ها و غضروف‌ها است.

ترکیباتی چون عسل، تخم کتان، فندق خام، بادام خام، مغز گردو، کشمش، کنجد و غیره. معجون تقویت مفاصل را روزانه 1 قاشق غذاخوری مصرف کنید. پس از اینکه معجون تقویت مفاصل به پایان رسید، سعی کنید بلافاصله برای دور دوم مصرف شروع نکنید. حدود 1 هفته فاصله برای شروع مصرف دور بعدی اصولاً توسط پزشکان پیشنهاد می‌شود.

کلام پایانی

در مقاله حاضر، هدف کلی مبنی بر معرفی بهترین ویتامین برای درد مفاصل بود. سعی کردیم در این مسیر برخی داروهایی که در دسته‌بندی بهترین دارو برای درد مفاصل قرار دارند را نیز با نحوه اثر بر بدن و ترکیبات شرح دهیم. همچنین در ادامه گفته شد جهت تقویت مفاصل و غضروف‌های بدن ورزش کردن و تغذیه مناسب را فراموش نکنید.

تغذیه ماهی، لبنیات، زردچوبه و میوه و سبزیجات توسط پزشکان و متخصصان پیشنهاد می‌شود. در کنار این موارد باید توجه کنید ورزش‌های سنگینی انجام ندهید، زیرا که خود عاملی برای افزایش درد و التهاب مفاصل در نظر گرفته می‌شود. در پایان مجدداً باید بگوییم که برای هرنوع اقدام در مورد درمان و کاهش درد مفاصل سعی کنید مشورت با پزشک را در اولویت خودتان قرار دهید. ممنون از حسن توجه شما

ممنون از ثبت نظر ارزشمندتون 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 18 =

در صورتیکه قادر نیستید پاسخ سوال خود را در این صفحه پیدا نمایید، به کمک کد پیگیری که در زمان ثبت سوال جدید که در اختیار شما قرار داده شد، پاسخ سوال خود را پیگیری نمایید.