قرص مسکن قوی برای استخوان درد

استخوان درد و التهابات عضلانی از سری مشکلات رایج و پیش‌پا افتاده‌ای است که ممکن است بر اثر دلایل مختلفی به وجود بیاید. از زمان به وجود آمدن داروهای شیمیایی و صنعتی افراد برای درمان این دردها به دنبال استفاده از قرص مسکن قوی برای استخوان درد هستند.

اکثر این قرص‌های مسکن با از بین بردن مواد انتشار دهنده التهاب به کاهش درد و از بین بردن آن کمک می‌کنند. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که استفاده از مسکن فقط راه حل موقتی است و در کنار آن در صورت نیاز باید فیزیوتراپی، ورزش، استفاده از مکمل ها و دیگر مسائل رعایت شود.

همچنین استفاده از قرص مسکن خیلی قوی یا استفاده دارو به صورت سرخود ممکن است مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

حتما مطالعه کنید : بهترین قرص برای درد سیاتیک

بهترین قرص مسکن قوی برای استخوان درد

با توجه به پیشرفت علم پزشکی و داروسازی انواع قرص‌های مسکن قوی برای درد عضلانی و استخوان تولید شده است که با توجه به نوع درد، شدت آسیب و تشخیص پزشک می‌توانید از انواع گوناگون آن استفاده کنید.

البته به این موضوع توجه کنید که استفاده از داروهای مسکن قوی به صورت سرخود (OTC) به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و این داروها باید در دوز مناسب و با تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از پرکاربردترین قرص مسکن قوی برای استخوان درد شامل موارد زیر هستند که در ادامه به توضیحات هر کدام از آن ها میپردازیم:

• استامینوفن
  • ایبوپروفن
  • دیکلوفناک
  • ایندومتاسین

ناپروکسن

ناپروکسن داروی ضدالتهابی قوی است که در 2 دوز 250 و 500 یافت می‌شود. این دارو با جلوگیری از ترشح مواد التهاب زا در بدن مانع ملتهب شدن اعضای بدن شده و درد را کاهش می‌دهد. این دارو قرص مسکن قوی برای استخوان درد است که در کاهش تب نیز تاثیرگذار است.

این دارو در دو نوع معمولی و سدیم تجویز می شود که قدرت جذب ناپروکسن سدیم به مراتب بالاتر است و در مدت زمان کمتری در بدن آزاد می شود.

همچنین مقاله زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرص ناپروکسن حتما مطالعه کنید:

قرص ناپروکسن برای چی خوبه؟

همچنین از له کردن، خرد کردن و شکستن این قرص خودداری کنید زیرا این موارد باعث آزاد شدن سریع دارو می شود که زود آزاد شدن دارو ممکن است در مواردی مانند افرادی که دارای نقرس هستند مشکل ساز شود.

استامینوفن

استامینوفن از سری داروهای مسکن بی خطر است که در انواع گوناگونی مانند استامینوفن ساده 325، استامینوفن ساده 500 و استامینوفن کدئین یافت می‌شود. این دارو علاوه بر تسکین دردهای عضلانی و استخوان درد، در موارد متنوعی به کار می‌رود. برخی از شایع ترین موارد کاربرد این دارو عبارتنداز؛

• درد عضلانی
  • درد قاعدگی
  • سرماخوردگی و آنفولانزا
  • کاهش تب
  • دندان درد
  • آرتروز

همچنین این دارو با تجویز پزشک قابل استفاده برای کودکان و بزرگسالان است، به همین منظور در انواع شکل های دارویی نظیر قرص، آمپول، شیاف، قطره و شربت وجود دارد.

ایبوپروفن

قرص ایبوپروفن مانند ناپروکسن به جلوگیری از ترشح ماده‌ی سازنده التهاب در بدن می‌پردازد. این قرص به شکل های مختلف دارویی (قرص، ژل و شربت) و در دوزهای 200 و 400 در اختیار عموم قرار می‌گیرد. همچنین کپسول ژلوفن همان بروفن است که به منظور بلع راحت‌تر، به صورت ژله‌ای تولید شده است.

ایبوپروفن جزو قرص مسکن قوی برای استخوان درد است که برای دردهای دندان، سر، التهابات، دل درد و غیره نیز به کار می رود.

دیکلوفناک

قرص دیکلوفناک یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که برای دردهای عضلانی، نقرس، رگ به رگ شدن، دیسک کمر، روماتوئید و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

این دارو در اشکال دارویی متفاوتی مانند قرص، کپسول، شیاف و ژل وجود دارد که با تجویز پزشک برای کودکان و بزرگسالان به کار می رود.

قرص دیکلوفناک در سه دوز 25، 50 و 100 موجود است که در دو حالت پتاسیم یا سدیم تجویز می‌شود. همچنین مصرف سرخود این دارو برای افرادی که مشکلات قلبی، فشار خون بالا، مشکلات کبدی، بیماری‌های معده و آسم دارند، توصیه نمی‌شود.

سلکوکسیب

سلکوسیب همانند دیکلوفناک یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی است که به عنوان قرص مسکن قوی برای استخوان درد استفاده می‌شود. این دارو در بدن نقش مهارکننده دارد و با مهار برخی هورمون های بدن به کاهش درد، التهاب و تورم کمک می‌کند. از مهم ترین کاربردهای سلکوکسیب عبارتنداز؛

1. مسکن قوی برای درد استخوان پا
  2. مسکن قوی برای درد جراحی
  3. کاهش درد دوران قاعدگی
  4. مسکن قوی برای درد استخوان و مفاصل
  5. درمان میگرن و سردرد

همچنین از این دارو می‌توان در انواع آرتروز، شکستگی‌ها، آرتریت و غیره استفاده کرد.

در مقاله قرص سلکوسیب برای چی خوبه گفتیم که ،به صورت عمومی این دارو برای دردهایی مانند کمر درد، پا درد، گرفتگی عضلات و در مواردی برای سیاتیک نیز به کار می‌رود.داروی سلکوکسیب به حالت کپسولی در بازار وجود دارد و در نام های تجاری نظیر سلبرکس، کوبیکس، سلبرین، دروکسیب و غیره در دو دوز مصرفی 200 و 100 یافت می‌شود.

ایندومتاسین

ایندومتاسین به عنوان یک داروی ضدالتهابی غیرکورتونی شناخته می‌شود که ترشح برخی آنزیم های تولید کننده درد و التهاب را در بدن کاهش می‌دهد. حالت قرصی این دارو دارای دوز 75 و حالت کپسولی ایندومتاسین دوز 25 دارد. همچنین این دارو به شکل شیاف نیز مورد استفاده و تجویز قرار می‌گیرد.

قرص های نام برده شده تنها برخی از مهم ترین مسکن‌ها، برای دردهای عضلانی و مفاصل است. ملوکسیکام، گاباپنتین و غیره از دیگر قرص های مسکن هستند که با دستور پزشک مورد استفاده قرار می گیرد.

علت به وجود آمدن درد استخوان

درد استخوان و عضلات از شایع ترین دردهایی است که افراد به صورت روزمره با آن مواجه می‌شوند و زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درد عضلانی غالباً کلی تر است و در مدت زمان سریع تری بهبود می‌یابد، اما دردی که از استخوان نشئت گرفته باشد عمیق تر است و به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارد.

از آنجا که این درد عمیق تر است افراد روی به استفاده از قرص مسکن خیلی قوی می آورند که ممکن است در دراز مدت به آن‌ها آسیب برساند. از مهم‌ترین دلایل شکل گیری درد استخوان عبارتنداز؛

• سرطان خون
  • سیاتیک
  • ضربه و آسیب
  • سرطان استخوان

موارد ذکر شده برخی از شایع‌ترین دلایل شکل گیری درد استخوان است. کمبود مواد معدنی از دیگر مواردی است که در بسیاری از افراد باعث به وجود آمدن موارد بالا و در نتیجه درد می‌شود.

راه های درمان استخوان درد

در هنگام بروز دردهای استخوانی و عضلانی در اولین گام به پزشک ارتوپد مراجعه کنید تا میزان و شدت مشکل شما را مورد بررسی قرار دهد و سپس با توجه به نتایج آزمایشات، راه درمانی مناسب را در اختیارتان قرار بگذارد.

استفاده از داروهای خوراکی

اولین و رایج ترین راه حل در مقابله با دردهای عضلانی و درد استخوان استفاده از قرص مسکن قوی برای استخوان درد است که افراد یا به صورت سرخود یا با تجویز پزشک از داروهایی مانند ناپروکسن، استامینوفن، بروفن و غیره استفاده می‌کنند.

فیزیوتراپی

در صورت صلاح‌دید پزشک، افراد می‌توانند از فیزیوتراپی برای افزایش سرعت بهبود خود استفاده کنند. فیزیوتراپی روش درمانی است که افراد با استفاده از جریان‌های الکتریکی و فعالیت های خاص ورزشی به تحریک سلول‌های عصبی، برای حرکت می‌پردازند.

ورزش

چاقی و عدم تحرک به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل شکل گیری دردهای استخوانی و عضلانی است که افراد می توانند با انجام ورزش های مختلف و کاهش وزن به از بین بردن این دردها کمک کنند.

استفاده از داروهای موضعی

استفاده از داروهای موضعی نیز با بی حس کردن عصب های انتقال درد به مغز می‌تواند به نوع خود به کاهش دردهای عضلانی و استخوانی کمک کند.

همچنین علاوه بر موارد بالا در صورت تجویز پزشک افراد می‌توانند از مکمل های دارویی، داروهای تزریقی، درمان های طبی و غیره برای کاهش درد عضلانی استفاده کنند.

آمپول مسکن قوی برای درد استخوان

درصورتی که قرص مسکن قوی برای استخوان درد، کارساز نبود و کماکان دردهای استخوانی ادامه داشت، افراد می‌توانند با مشورت پزشک خود از آمپول مسکن قوی برای درد استخوان استفاده کنند.

1. آمپول کترولاک
  2. آمپول پیروکسیکام
  3. آمپول دیکلوفناک
  4. آمپول بتامتازون LA
  5. آمپول متیل پردنیزولون

داروهای نام برده شده از سری آمپول مسکن قوی برای درد استخوان است که در داروخانه‌های بیرون با تجویز پزشک می‌توان تهیه کرد.

بهترین قرص ویتامین برای استخوان درد

پس از استفاده از داروهای مسکن که فقط به منظور کاهش درد و التهاب موقتی است، افراد باید در دراز مدت از داروهای مکمل و ویتامین به منظور تقویت عضلات و استخوان های خود استفاده کنند.

• آوودین: کپسول آوودین ترکیبی از عصاره زنجبیل، سویا و آووکادو است که در طی سه ماه و پس از پایان دوره مصرف به کاهش التهاب و درد استخوان کمک می‌کند.
  • مگنیفورت: از آنجا که درصد بالایی از منیزیم بدن در استخوان‌ها ذخیره می‌شود و واکنش‌های متابولیک بالایی دارد، استفاده از کپسول مگنیفورت به منظور کاهش گرفتگی و اسپاسم عضلات ضروری است.
  • جوینت RX: در ترکیبات این دارو از سولفات گلوکزامین، متان، MSM، سیلیکا و برخی ویتامین‌ها استفاده شده که به بهبود عملکرد استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند.
  • گلوکوزامین: این دارو به افزایش میزان گلوکوزامین غضروف‌های بدن کمک می کند و باعث سلامت استخوان ها و مفاصل می شود.

قرص‌ها و کپسول های نام برده شده تنها برخی از مکمل‌ها و ویتامین‌های موجود در بازار هستند که مواد مورد نیاز مفاصل و استخوان های شما را تامین می‌کنند. یونی بن، فست ران، سیمو تری فلکس و غیره از دیگر نمونه های مکمل برای غضروف ها و استخوان ها هستند.

افرادی که از دردهای عضلانی و استخوان رنج می‌برند همواره به دنبال یک قرص مسکن قوی برای استخوان درد یا یک مسکن قوی برای درد جراحی و غیره هستند که دردهای آن‌ها را تسکین دهد. استفاده از داروهایی نظیر ناپروکسن، ایبوپروفن، استامینوفن و غیره با تجویز پزشک تا حد زیادی می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

همچنین در کنار این قرص‌ها افراد باید از تقویتی‌ها و قرص‌های مکمل نیز برای بهبود عملکرد و سلامت استخوان‌ها استفاده کنند.

7 + دو =