بهترین قرص برای زانو درد [ درمان سریع و موثر درد زانو]

بهترین قرص برای زانو درد

هنگامی که درد زانو بسیار شدید و غیر قابل تحمل می‌شود، استفاده از قرص‌های کاهش درد پیشنهاد می‌شود. این داروها با کاهش سریع التهاب و تسکین درد، امکان انجام فعالیت‌های روزمره را فراهم می‌کنند. مشکل زانو درد بسیار شایع است از ورزشکاران حرفه‌ای گرفته تا مردم عادی، هر فردی ممکن است یک دوره از زندگی خود این درد را داشته باشد.

برای درد زانو چه باید کرد؟ بهترین قرص برای زانو درد چیست؟ در این مواقع از قرص‌های ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) برای تسکین درد و کاهش اثرات منفی استفاده می‌شود. با مصرف به موقع قرص داروی زانو درد رفته رفته میزان التهاب زانو و مفاصل کاهش پیدا می‌کند و در عین حال از درد آن نواحی نیز کم می‌شود. در این مقاله به بررسی قرص برای درمان سریع زانو درد و شناسایی عوامل آن می‌پردازیم.

بهترین قرص برای زانو درد

بهترین قرص برای زانو درد

  • گاباپانتین
  • دیکلوفناک
  • استامینوفن
  • ایبوپروفن
  • ناپروکسن
  • سلکوکسیب

استفاده از بهترین قرص برای زانو درد به گونه‌ای بسیار موثر منجر به کاهش درد و التهاب می‌شود. سپری کردن روزها و شب‌ها با درد زانو بسیار سخت و دشوار است، زیرا نمی‌توانید به‌خوبی راه بروید و فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید. با مصرف بهترین قرص برای زانو درد کیفیت زندگی‌تان بهبود پیدا می‌کند. برای کاهش درد زانو باید لیست چند مورد از بهترین قرص برای زانو درد را بشناسید.

پاهایتان ورم کرده است؟ این مقاله را بخوانید : علت ورم پاها ، روش های درمان سریع ورم پا

مکانیسم عمل قرص‌های کاهش درد چیست؟

مکانیسم عمل قرص‌های درد، مخصوصاً قرص‌های غیر استروئید به این صورت است که آنزیم‌های سیکلواکسیژناز (COX-1 و COX-2) را مهار می‌کنند. وجود این آنزیم‌ها در بدن منجر به تولید پروستاگلاندین‌ها می‌شود که درواقع عوامل اصلی التهاب و درد در بدن بشمار می‌آیند. بنابراین رسالت این داروها ابتدای امر در کاهش میزان تولید آنزیم‌های عامل التهاب است که در پی این اتفاق درد به‌خصوص در نواحی مفاصل زانو کم خواهد شد.

البته مصرف بهترین قرص برای زانو درد تنها شیوه درمان درد زانو و مفاصل نیست و علاوه‌بر آن با تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌توانید به تقویت مفاصل زانو کمک کنید تا از هرگونه آسیب و ضعف در این نواحی جلوگیری شود.

بهترین قرص ویتامین برای زانو درد (4 ویتامین مهم)

یکی از مهم‌ترین عوامل بروز درد زانو، کمبود برخی از ویتامین‌های حیاتی در بدن است. درصورت مصرف بهترین قرص ویتامین برای زانو درد و تامین به اندازه ویتامین‌هایی مانند D, C, E, K، نه تنها درد و التهاب را کاهش می‌دهید بلکه به مرور زمان زانوهای خود را تقویت می‌کنید. جدول زیر را به دقت مطالعه فرمایید:

ویتامیننقش و اهمیتمنابع غذایی
ویتامین Dجذب کلسیم و فسفر؛ حفظ استحکام و تراکم استخوان‌هانور خورشید، ماهی‌های چرب (سالمون، تن)، زرده تخم‌مرغ
ویتامین Cتولید کلاژن؛ کاهش التهاب؛ خواص آنتی‌اکسیدانیمرکبات (پرتقال، لیمو)، توت‌ها، فلفل دلمه‌ای، کیوی
ویتامین Eخواص آنتی‌اکسیدانی؛ کاهش التهابمغزها و دانه‌ها، روغن‌های گیاهی (روغن زیتون)، سبزیجات برگ سبز
ویتامین Kسلامت و تقویت استخوان‌ها؛ فرآیندهای متابولیکی استخوانسبزیجات برگ سبز (کلم بروکلی، اسفناج)، گوشت، تخم‌مرغ، محصولات لبنی

با اینکه مصرف بهترین قرص ویتامین برای زانو درد بسیار مفید است، اما قرار دادن منابع غذایی حاوی این ویتامین‌ها در برنامه غذایی روزمره نیز پیشنهاد می‌شود.

بهترین قرص های غضروف ساز برای زانو درد

  • قرص آوودین
  • قرص یونی فلکس
  • قرص یونی فلکس
  • قرص فست ران
  • قرص فلکس اورت

به عقیده بسیاری از پزشکان و متخصصان قرص غضروف بهترین قرص برای زانو درد است. با مصرف قرص‌های غضروف ساز در واقع در پیشگیری از بروز درد زانو اقدامی مؤثر انجام خواهید داد. توجه شما را جلب می‌کنیم به معرفی چند مورد از قرص‌های غضروف‌ساز برای زانو درد:

قرص آوودین: این قرص ترکیبی از آووکادو و سویا و همچنین ویتامین D است. این ترکیبات همگی برای حفظ سلامت مفاصل و غضروف‌ها نقش موثری ایفا می‌کنند.

قرص یونی فلکس: قرص یونی فلکس حاوی کلسیم، ویتامین D، منیزیم، زینک و ویتامین K است که به‌طور کلی به حفظ سلامت مفاصل و زانوها کمک می‌کند. این قرص با دارا بودن MSM یک کاهش‌دهنده مناسب تورم و درد ناشی از التهاب مفاصل شناخته می‌شود.

قرص فست ران: فست ران نیز شامل عصاره آووکادو و سویا است و در غضروف‌سازی و تقویت مفصل‌های زانو عملکرد بسیار خوبی دارد. قرص فست ران در بهبود تحرک و انعطاف‌پذیری مفصل‌ها و همچنین جلوگیری از بیماری آرتروز تاثیرات بسزایی ایفا می‌کند.

قرص فلکس اورت: قرص غضروف‌ساز فلکس اورت شامل ترکیباتی چون گلوکزامین، کندرویتین، و کلاژن هیدرولیز می‌شود. فلکسی اورت همچنین حاوی ویتامین D، زینک، و عصاره جینسینگ است.

تجویز برخی از پزشکان یا به‌هر حال خواسته برخی از افراد قرص زانو درد خارجی است که می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند. چند نمونه از قرص زانو درد خارجی و بهترین قرص غضروف ساز آمریکایی را در این بخش به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد :

  • قرص آرترو ایز
  • قرص آلفلکسیل
  • قرص بون کامپلکس
  • قرص جوینت فلکس
  • قرص فول فلکس پلاس
  • قرص آلفلکسیل آلفا ویتامینز

قیمت بهترین قرص غضروف ساز آمریکایی و قرص های زانو درد خارجی به‌طور قطع گران‌تر خواهند بود، اما با این حال بسیار موثر و مفید واقع می‌شوند.

حتما مطالعه کنید: برای گرفتگی عضلات چه قرصی بخوریم

بهترین آمپول برای زانو درد

همچنین علاوه‌بر مصرف بهترین قرص برای زانو درد و ویتامین‌های مورد نیاز بدن اگر شدت درد بسیار زیاد بود، به تشخیص پزشک می‌توانید از آمپول برای زانو درد استفاده کنید. تعدادی از آمپول‌هایی که در دسته بهترین آمپول برای زانو درد قرار می‌گیرند:

  1. دگزامتازون
  2. هیالورونیک اسید (Synvisc)
  3. پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)
  4. هیدروکورتیزون
  5. تریامسینولون

این آمپول‌ها ممکن است تحت شرایط خاص به بیمار تجویز شوند و هر فردی نباید بدون اجازه پزشک آمپول بزند. پس حتماً مشورت با پزشک را در انتخاب بهترین آمپول برای زانو درد در اولویت خود قرار دهید.

علت تق تق زانو چیست؛ بهترین قرص برای تق تق زانو

گاهی اوقات صدایی شبیه به تق تق در زانوها به هنگام فعالیت روزمره حس می‌شود. این صدا علت‌های مختلفی دارد، برخی از آنها عبارتند از؛ حباب‌های گازدار مفاصل، ناهماهنگی غضروف‌ها یا حتی مشکلات رباط‌ها!

بهترین قرص برای تق تق زانو

همیشه جای نگرانی برای وجود این صداها نیست، زیرا این می‌تواند یک اتفاق طبیعی در اثر ترکیدن حباب‌های گازدار در مفصل باشند. چه زمانی باید به فکر درمان و نگرانی از بابت این صداها بود؟

دقیقاً هنگامی که صدای تق تق به همراه درد و التهاب زانو باشد. این اتفاق به شکلی واضح نشان‌دهده آسیب یا بیماری‌هایی از جمله آرتروز هستند. در این مواقع شما نیازمند مشاوره و ویزیت پزشک دارید. طبق تجربه و شواهد عینی، پزشکان برای درمان تق تق زانو که با درد و التهاب همراه است اصولاً مکمل‌های غضروف‌ساز را پیشنهاد می‌کنند. زیرا این مکمل‌ها در تقویت و بازسازی غضروف‌ها موثر هستند.

بهترین قرص برای تق تق زانو باز هم طبق نظرات پزشکان باتوجه به شرایط بیمار و میزان درد متفاوت است. مواردی که درد شدیدتر باشد بهترین قرص برای تق تق زانو قرص ضد التهاب غیر استروئیدی خواهد بود. همان قرص‌هایی که در بخش بهترین قرص برای زانو درد 1معرفی کردیم. (ایبوپروفن و ناپروکسن و…)

نکات مهم در مصرف دارو های زانو درد

در فرآیند درمان درد زانو و مفاصل توجه به نکاتی از قبیل نحوه مصرف دارو، حفظ سلامت غضروف‌ها با ورزش و زندگی سالم و تغذیه مفید از واجبات است. صرف‌نظر از تمام این موارد، مشاوره پزشک را در اولویت قرار دهید. پزشک مربوطه با تشخیص درست و ارائه راهکارهای درمان درد زانو و مفاصل به شما کمک شایانی می‌کند.

تمام اقدامات مهم در درمان درد زانو و مفاصل زمانی نتیجه‌بخش خواهند بود که اصولی و به‌جا باشند. بنابراین مهم‌ترین نکته در مصرف دارو برای زانو درد این است که دقیقاً طبق نسخه‌ای که پزشک می‌دهد پیش بروید.

شناسایی عوامل زانو درد

عواملی که باعث زانو درد می‌شوند!

زانو درد جزو آن دسته عارضه‌هایی است که یک دلیل واحدی ندارد. چند دلیل مختلفی در ایجاد و بروز زانو درد دخیل هستند که در ادامه شایع‌ترین آنها را معرفی می‌کنیم.

  • آسیب‌دیدگی‌های ورزشی: بخش قابل توجهی از جامعه ورزشکاران، به دلایلی همچون پارگی مینیسک، آسیب رباط‌ها و آسیب به تاندون‌ها دچار زانو درد می‌شوند.
  • بیماری‌های التهابی: برخی از بیماری‌ها التهاب بخش‌هایی از بدن را افزایش می‌دهند که منجر به درد می‌شوند. ازجمله آرتریت روماتوئید که در التهاب مفاصل نقش دارد.
  • اضافه‌وزن: می‌توان گفت یکی از رایج‌ترین عوامل زانو درد در میان عموم مردم فشار اضافی روی مفصل زانوهایشان است.
  • عفونت‌ها: مراقب عفونت‌ها نیز باشید، عفونت‌هایی مانند عفونت مفصل یا سل مفصلی منجر به زانو درد شدید می‌شوند.
  • آرتروز: این علت نیز در میان عموم مردم (به‌خصوص افراد مسن) رایج است. در این حالت به دلیل گذشت سال‌های متمادی و فعالیت‌های زیاد غضروف‌ها و مفاصل روی به تخریب و فرسایش می‌آورند.

یک‌سری از فعالیت‌ها و عوامل در واقع اثر مستقیمی بر تشدید زانو درد می‌گذارند. یعنی زمانی که شما به درد زانو و مفاصل نواحی آن دچار هستید، باید از این عوامل جلوگیری کنید تا درد زانو تشدید نشود. 

  • فعالیت بدنی شدید
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • نشستن یا ایستادن طولانی‌مدت
  • عدم استراحت کافی
  • حرکات نادرست ورزشی
  • استفاده از کفش‌های نامناسب

بنابراین می‌توانیم به‌طور کلی بگوییم آنچه درد زانو را تشدید می‌کند، ناپرهیزی‌هایی است که افراد خودشان انجام می‌دهند. اولین اقدامی که در درمان زانو درد شدید باید انجام دهید، تنها پرهیز از عوامل ذکرشده فوق است. در مرحله بعد درمان زانو درد شدید، پزشک مربوطه قرص برای زانو درد و سایر درمان‌ها را به شما معرفی می‌کند.

درمان سریع زانو درد

روش های درمان سریع زانو درد

برای درد زانو چه باید کرد؟ خیال نکنید نمی‌توانید خودتان برای درمان سریع زانو درد دست به کار شوید! روش‌های متداول و اثبات شده‌ای وجود دارند که در منزل قابل اجرا هستند تا دست به دست هم دهند و درد و التهاب زانو و مفاصل را کاهش دهند. در این بخش این نکات طلایی که به عقیده متخصصان همه افراد باید بدانند را شرح می‌دهیم.

اولین و مهم‌ترین اقدامی که باید در منزل انجام دهید استراحت است. زمانی که در روند درمان به‌سر می‌برید و دارو برای زانو درد مصرف می‌کنید، زانو برای کسب بهبودی لازم نیازمند زمان استراحت و عدم فعالیت زیادی است. بنابراین روزانه چند مرتبه به زانوهایتان استراحت بدهید و از فعالیت‌های سنگین دوری کنید.

تمرینات کششی ملایم، بالا نگه‌داشتن پا و پیاده‌روی آرام از جمله فعالیت‌های حرکتی مفید برای درمان درد زانو و مفاصل هستند. البته این حرکات اگر به‌صورت منظم انجام شوند، نتیجه‌بخش خواهند بود.

هنگامی که نیازمند کاهش درد و التهاب شدید باشید، استفاده از کمپرس سرد یا گرم پیشنهاد می‌شود. این کمپرس‌ها را به مدت 15 الی 20 دقیقه چند مرتبه در روز بر نواحی درد و ملتهب قرار دهید و نگه‌دارید.

وجود منابع غذایی مناسب و مفید در برنامه‌غذایی روزانه تاثیر بیشتری از بهترین قرص برای زانو درد نداشته باشد، قطعاً کمتر نیست. برخی از غذاها مانند ماهی‌های چرب (سالمون و ساردین)، سبزیجات برگ سبز و بسیاری از میوه‌ها، در تسکین درد و مهم‌تر از آن تقویت و بازسازی مفاصل کمک‌کننده هستند.

بهترین قرص برای زانو درد [ درمان سریع و موثر درد زانو]

بهترین میوه برای زانو درد چیست؟

  • آناناس
  • توت‌ها
  • پرتقال
  • لیمو
  • گیلاس
  • انار
  • آووکادو
  • انگور

این میوه‌ها به عنوان بهترین میوه برای زانو درد به علت خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارند، مأموریت کاهش درد مفاصل و تقویت آنها را با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

همانطور که باید برای درمان درد زانو غذاهای به‌خصوصی مصرف شود، به همان اندازه نیز باید در مصرف غذاهای ناسالم پرهیز جدی شود.

چه غذاهایی را برای جلوگیری از درد زانو باید حذف کنیم؟

  • غذاهای فرآوری شده و فست‌فود
  • قند و شیرینی‌ها
  • محصولات لبنی پرچرب
  • گوشت قرمز
  • نمک

از مصرف این مواد غذایی ذکر شده به‌شدت پیشگیری کنید تا روند درمان زانو درد و مفاصل خود را بهبود دهید.

بطور کلی می‌توانید با انجام و رعایت این مواردی که شرح دادیم، به درمان سریع زانو درد بپردازید. باید سعی کنید غذاهای مفید و بهترین میوه برای درد زانو و همچنین استراحت کافی را در روتین منظم زندگی خود قرار دهید تا هرچه زودتر این درد و سختی را پشت سر بگذارید.

جمع‌بندی

درمان سریع زانو درد یا به هرحال درمان طولانی آن به همین راحتی اتفاق نمی‌افتد. شما برای درمان درد زانو و مفاصل خود اقدامات به‌خصوصی انجام دهید که در این مقاله به آنها اشاره کردیم. با صلاح و مشورت پزشک بهترین قرص برای زانو درد را خریداری کنید و آن را منظم مصرف کنید.

علاوه‌بر بهترین قرص زانو درد، استفاده از غذاهای مناسب و رعایت برنامه غذایی سالم، از جمله مصرف بهترین میوه برای زانو درد، در روند بهبود و درمان درد زانو و مفاصل بسیار موثر هستند. همچنین درمان سریع زانو درد نیز با انجام یک روتین منظم از حرکات و فعالیت‌های مذکور در بخش‌های فوق مقاله، امکان‌پذیر است.

ممنون از توجه زیبای شما…

تا الان 22 امتیاز ثبت شده
◾️ اگر این مطلب برایتان مفید بود، لطفا به اشتراک بگذارید
Twitter
Telegram
LinkedIn
Facebook

سوال یا نظری دارید!؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 12 =