وبلاگ [ مقالات عمومی و آموزشی ارتوپدی ]

عبت سردی پاها

علت سردی پا چیست؟ (دلایل اصلی و روش درمان موثر)

بسیاری از افراد با کوچک‌ترین تغییر دمای هوا (سردشدن) به شدت احساس سرما در دست و پا می‌کنند. فرقی هم نمی‌کند فصل گرما باشد یا سرما! در هر صورت این افراد دست و پایشان بسیار سرد شده و از بابت این اتفاق اذیت می‌شوند. علت سردی پاها

تنگی کانال نخاع

تنگی کانال نخاع چیست [ هرآنچه نیاز است بدانید! ]

تنگی کانال نخاع به شرایطی می‌گویند که در آن فاصله میان مهره‌های ستون فقرات کم می‌شود و همین تنگی منجر به فشار بر عصب نخاع خواهد شد، در نهایت با بروز این اتفاق شاهد درد و التهاب در نواحی کمر یا گردن خود خواهید بود. نخاع در

علائم پارگی مینیسک زانو

علائم پارگی مینیسک زانو + روش های درمان سریع در خانه

تا به حال چیزی درباره مینیسک زانو و نقش حیاتی آن در سلامت زانو شنیده‌اید؟ فکر کنید که زانوهای‌ شما به‌عنوان ستون‌های اصلی ساختمان بدن‌تان عمل می‌کنند و مینیسک‌ها نقش لایه‌های نرم و ارتجاعی را داشته که درون این ستون‌ها قرار دارند. وقتی یکی از این لایه‌ها

علائم پارگی رباط صلیبی زانو

علائم پارگی رباط صلیبی زانو + [ روش تشخیص و درمان سریع ]

دانستن علائم پارگی رباط صلیبی زانو برای هر فردی ضروری است؛ زیرا با بدون وجود رباط صلیبی انسان قادر به حرکت و راه رفتن نخواهد بود! پاره شدن رباط صلیبی زانو به دلایل مختلفی ممکن است برای هر شخصی پیش آید. عموماً می‌شنویم که ورزشکارانی علی‌الخصوص فوتبالیست‌ها

علت داغی کف پا

علت داغی کف پا چیست [ درمان فوری داغی کف پا ]

آیا تا به حال به خاطر شدت داغی کف پا مجبور شده‌اید پاهایتان را از زیر پتو بیرون بیاورید؟ این احساس گرما و سوزش می‌تواند به سرعت از مشکلی ساده به یک مشکل آزاردهنده تبدیل شود که خواب و آرامش شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این

انواع عمل های جراحی ارتوپدی

انواع عمل جراحی ارتوپدی + [ اصطلاحات رایج ارتوپدی ]

یکی از شاخه‌های پزشکی که آسیب‌های وارد شده به اندام‌های حرکتی، عضلات، مفاصل و غضروف‌ها، ستون فقرات و سایر بخش‌های بدن را درمان می‌کند، ارتوپد نام دارد. یکی از مرسوم‌ترین و موثرترین روش‌های درمان، عمل جراحی ارتوپد است. انواع عمل جراحی ارتوپدی مختلف است و با توجه

خار پاشنه چیست

خار پاشنه چیست و چگونه درمان می‌شود!؟ [ معرفی چند روش موثر ]

خار پاشنه (Heel Spur) یک زائده استخوانی است که در قسمت پاشنه پا ایجاد می‌شود. با وجود این زائده استخوانی زمانی که افراد پای خود را بر روی زمین بگذارند درد شدیدی را حس می‌کنند. بسیاری از پزشکان اصلی‌ترین علت این بیماری را رسوب کلسیم می‌دانند. چرا

آرتروز گردن چیست [ علائم و درمان آرتروز گردن ]

شاید شما هم با گردن درد مزمن مواجه شده باشید و از خود پرسیده‌اید که چرا این درد همچنان ادامه دارد؟ آرتروز گردن یا اسپوندیلوز گردنی، پاسخ این سوال است. این وضعیت به تدریج با گذشت زمان و تغییرات طبیعی در مفاصل گردن ایجاد می‌شود، که می‌تواند